Warsztaty językowe w Anglii

Naszą wyprawę zaczęliśmy 3 czerwca o godzinie 17 z parkingu Dagma. Do granicy Niemiec dojechaliśmy po 23:30, a granicę Holandii przekroczyliśmy około godziny 6. Gdy dojechaliśmy do Amsterdamu zwiedzaliśmy takie zabytki jak Amsterdam Central ( dworzec kolejowy), tunel ozdobiony przepięknymi niebieskimi kafelkami, muzeum sera, pasaż, wyjątkowy kościół w stylu gotyckim. W którym udziela się śie ślubu monarchii, Pałac królewski, biały pomnik. O godzinie  17 wpłyną nasz prom. Najbardziej podobał nam się dworzec kolejowy i pyszna obiadokolacja, a najmniej że na tym promie tak kołysze

Przedwczoraj zaczęliśmy naszą podróż. Wyjechaliśmy z Katowic o godzinie 17. Następnego dnia o godzinie 10 rano byliśmy w Amsterdamie. W tym mieście zobaczyliśmy wiele różnych zabytków, takich jak dworzec centralny czy plac Dam. Mieliśmy czas także dla siebie. O 17 weszliśmy na prom dostaliśmy swoje kajuty. Na promie były różne miejsca na spotkania. O 21 była kolacja, gdzie był duży wybór  była (niby ) dyskoteka. Tak właśnie minęły pierwsze dwa dni

Trzeci dzień naszej wycieczki rozpoczęliśmy pysznym śniadaniem na promie. Po posiłku udaliśmy się do swoich kajut aby zabrać wszystkie swoje rzeczy. Wszyscy zebraliśmy się w jednym miejscu i oczekiwaliśmy na dopłynięcie do portu. Po odprawie udaliśmy się do autokaru, którym odbyliśmy dwugodzinną podróż do stolicy  Szkocji – Edynburga. Zwiedzaliśmy piękny zamek oraz przeszliśmy królewską milą ( Royal Mile ), przy której odwiedziliśmy parę sklepów ze szkocką kratką oraz zjedliśmy lunch. Następnie dotarliśmy pod szkocki parlament, gdzie widzieliśmy protest. Później edynburskimi ścieżkami udaliśmy się do restauracji , gdzie zjedliśmy pyszna kolacje. Dzień zakończyliśmy przyjazdem do Euro Hostelu w Glasgow, czyli największym mieście w Szkocji,

Wstaliśmy na śniadanie o 7:20, a druga grupa 20 min wcześniej. Po zjedzeniu posiłku zaczęliśmy przechadzkę po Glasgow. Był też czas na zakupy. Następnie udaliśmy się do muzeum transportu. Oglądaliśmy stare środki transportu. Około godziny 13 zostaliśmy oprowadzeni po 2 najstarszych uniwersytetach w Szkocji. Potem usiedliśmy do autobusu i wybraliśmy się w drogę do Liverpoolu. Podczas postoju mogliśmy podziwiać piękne widoki. Wieczorem dotarliśmy do celu. Na kolację wybraliśmy się do włoskiej restauracji .

The third Day was really intense but also interesting. In the morning we went for a walk around Glasgow. Later we did a quick shopping which turned out to be the main attraction for our group. We packed our luggage into the coach and we went to explore the Transport Museum which is three miles away from the hostel. The building was designed by Zaha Hadid. Inside we could’ve seen mot only cars, buses and metro from the past but also Audrey Hepburn’s dress and Elton John’s shoes. Later we visited the Glasgow University. We split into the groups and explored the campus with students company . During the walk around the campus we could’ve practice our English by asking the students various questions. Next we went to the bus for four hours long way to Liverpool, We stopped in a nice place near the lake. Surrounded by the nature we ate our lunch , We arrived to Liverpool around 8 pm and hour later we went to eat supper in Italian restaurant. The day was so intense that we all fell asleep immediately in our rooms.

Dzisiejszy dzień zaczęliśmy śniadaniem w Euro Hostelu. Później wyszliśmy na spacer po Liverpoolu. Poznaliśmy historie Beatelsów i ich początki w Cavern Club.  Widzieliśmy  również słynną   ze wszystkimi zespołami i gwiazdami, które grały w tym klubie. Poszliśmy do sklepu z pamiątkami gdzie można było kupić pamiątki z Beatelsam. Następnie udaliśmy się do muzeum gdzie zobaczyliśmy wiele interesujących wystaw, makiet i. Po zwiedzeniu muzeum mieliśmy czas na zakup pamiątek. W drodze do następnego miasta zobaczyliśmy piękną katedrę ( Chrystusa Króla ) Wiele osób odwiedziło także wieże widokową ze wspaniała panoramą na miasto. W drodze do hotelu, który znajdował się niedaleko centrum Londynu zatrzymaliśmy się w restauracji Zizzi gdzie zjedliśmy pyszną kolację. Następnie udaliśmy się do hotelu w, którym zakwaterowaliśmy się w pokojach i położyliśmy się spać

W sobotę wieczorem wróciliśmy z wycieczki zmęczeni ale zadowoleni. Zanim wysiedliśmy z autokaru, każdy na kartce mógł napisać jedną rzecz która mu się najbardziej podobała. Większość osób zagłosowała na Londyn. Spędziliśmy ze sobą dużo czasu lepiej się poznaliśmy i zwiedziliśmy mnóstwo fascynujących miejsc. Na London Eye podziwialiśmy widok z góry na stolice Anglii. Przed wejściem do kapsuł w budynku obejrzeliśmy film 4D z efektami specjalnymi. W Liverpoolu odwiedziliśmy  The Cavern Club, czyli miejscówkę  znanego zespołu The Beatles, a w Glasgow zostaliśmy oprowadzeni przez studentów po University of Glasgow . W Edynburgu byliśmy na Edynburgh Castle, a po drodze widzieliśmy morze. W Amsterdamie można było zobaczyć dworzec kolejowy i plac Dam. Myślę, że dla osób, które nie tylko pierwszy raz były na wyspach brytyjskich wycieczka była ciekawa i zadziwiająca oraz, że na pewno będą chętnie tam wracać